Nyu Cersi, ABŞ-da baş vermiş dirijabl qəzası idi. LZ 129 Hindenburg Alman kommersiya tipli sərnişin daşıyan sərt dirijabl, Hindenburq sinfinin aparıcı gəmisi, ən uzun uçan maşın sinfi və zərf həcminə görə ən böyük dirijabl idi. O, Zeppelin Şirkəti (Luftschiffbau Zeppelin GmbH) tərəfindən dizayn edilmiş və tikilmişdir. Alman Zeppelin Hava Yolları Şirkəti (Deutsche Zeppelin-Reederei) tərəfindən idarə edilmişdir. O, 1925-ci ildən Hindenburq fəlakəti 6 may 1937-ci ildə Mançester Taunşipdə, 1934-cü ildə ölümünə qədər Almaniyanın prezidenti olmuş feldmarşal Paul fon Hindenburqun şərəfinə adlandırılmışdır. O, Lakehurst Dəniz Hava Stansiyasında yanalma dirəyi ilə yanaşmağa cəhd edərkən yanmışdır və məhv olmuşdur. Qəza təyyarədə olan 97 nəfərdən (36 sərnişin və 61 ekipaj üzvü) 35 nəfərin (13 sərnişin və 22 ekipaj üzvü) ölümünə və yerdəki əlavə ölümə səbəb olub.
Fəlakət ertəsi gün yayımlanan kinoxronikanın, fotoşəkillərin və Herbert Morrisonun eniş sahəsindən qeydə alınmış radio şahidlərinin hesabatlarının mövzusu oldu. Həm alovlanma səbəbi, həm də sonrakı yanğının ilkin yanacağı ilə bağlı müxtəlif nəzəriyyələr irəli sürülüb. İctimaiyyətin nəhəng, sərnişin daşıyan sərt dirijablına inamını sarsıtdı və dirijabl dövrünün qəfil sonunu qeyd etdi.
Hinderburqun Eniş Qrafiki
Saat 19:00 radələrində yerli vaxtla, 650 fut (200 m) hündürlükdə Hindenburg, Lakehurst Dəniz Hava Stansiyasına son yaxınlaşmasını etdi. Bu, uçan çəngəl kimi tanınan hündür eniş olmalı idi, çünki dirijabl öz enmə iplərini və yanalma kabelini yüksək hündürlükdə yerə atacaq, sonra isə yanalma dirəyinə endiriləcəkdi. Bu cür eniş manevri yer ekipajının sayını azaldar, lakin daha çox vaxt tələb edir. Yüksək eniş Amerika dirijablları üçün ümumi prosedur olsa da, Hindenburq 1936-cı ildə Lakehurstda eniş zamanı bu manevri cəmi bir neçə dəfə yerinə yetirmişdi.
Saat 19:09-da dirijabl eniş sahəsinin ətrafında tam sürətlə sola dönüş etdi, çünki yer heyəti hazır deyildi. Saat 19:11-də eniş sahəsinə tərəf döndü və qazı klapanla doldurdu. Bütün mühərriklər qabağa keçdi və dirijabl yavaşlamağa başladı. Kapitan Pruss saat 19:14-də arxa mühərrikləri tam arxaya
Saat 19:17-də küləyin istiqaməti şərqdən cənub-qərbə doğru dəyişdi və kapitan Pruss dayama dirəyinə doğru S formalı uçuş yolunu yaradaraq, sancağa ikinci kəskin dönmə əmri verdi. Saat 19:18-də, son dönüş irəlilədikcə, Pruss ardıcıl olaraq 300, 300 və 500 kq su ballastı sifariş etdi, çünki dirijabl ağır idi. İrəli qaz hüceyrələri də klapanlı idi. Bu tədbirlər gəmini düzəldə bilmədiyi üçün altı kişi (onlardan üçü qəzada həlak olmuşdu. Daha sonra dirijablı kəsmək üçün pruana göndərildi.
Saat 19:21-də Hindenburq 295 fut (90 m) hündürlükdə olarkən, yanalma xətləri yayından atıldı; əvvəlcə sancak xətti, ardınca liman xətti düşdü. Liman xətti yer bucurqadının postuna birləşdirildiyi üçün həddindən artıq sıxılmışdı. Sancak xətti hələ də bağlanmamışdı. Yeraltı heyət yanalma xətlərini tutduqca yüngül yağış yağmağa başladı.
Saat 19:25-də bir neçə şahid yuxarı üzgəcin qabağında olan parçanın qaz sızırmış kimi çırpındığını gördü. Digərləri yanğından bir neçə dəqiqə əvvəl gəminin üstündə və arxasında alovların ilk göründüyü nöqtənin yaxınlığında tutqun mavi alov – ehtimal ki, statik elektrik və ya Müqəddəs Elmo atəşi gördüklərini bildirdilər.
Hinderburq Fəlakəti
Saat 19:25-də yerli vaxtla Hindenburq alov aldı və tez bir zamanda alovlara qərq oldu. Hadisə şahidlərinin ifadələri yanğının ilkin olaraq harada baş verdiyi ilə bağlı fikir ayrılığı; Liman tərəfindəki bir neçə şahid sarı-qırmızı alovların ilk olaraq 4 və 5-ci hücrələrin ventilyasiya şaftının yanında yuxarı üzgəcdən irəli atıldığını gördülər. Liman tərəfindəki digər şahidlər yanğının əslində üfüqi liman üzgəcindən bir qədər əvvəl başladığını, yalnız bundan sonra yuxarı üzgəcin qarşısında alovların başladığını qeyd etdilər. Sağ tərəfə baxan biri, sükanların arxasındakı 1 saylı hücrənin yaxınlığında, aşağı və daha uzaqda başlayan alov gördü. Dirijablın içərisində, alt qanadda yerləşmiş sükançı Helmut Lau səssiz partlamanı eşitdiyini ifadə etdi və yuxarı baxdı və “istidən qəfil yox olan” qaz kamerasının 4-cü qabağında parıltı gördü. Digər qaz elementləri alov almağa başladıqca alov daha çox sancaq tərəfə yayıldı və gəmi sürətlə aşağı düşdü. Dörd kinoxronika qrupunun operatorları və ən azı bir tamaşaçı, çoxsaylı fotoqrafların da hadisə yerində olması ilə enişi lentə almasına baxmayaraq, yanğının başladığı anla bağlı heç bir görüntü və ya fotoşəkilin olmağı məlum deyil.
Alov sürətlə irəli yayılaraq əvvəlcə 1-dən 9-a qədər olan hüceyrələri yandırdı və strukturun arxa ucu partladı. Demək olar ki, dərhal iki çən (onlarda su və ya yanacaq olması mübahisəlidir) partlayışın zərbəsi nəticəsində gövdədən çıxdı. Gəminin arxa tərəfində süzülmə qabiliyyəti itirildi və gəminin kürəyi qırılan zaman kaman yuxarıya doğru əyildi; yıxılan arxa dirsək yerində qaldı.
Hindenburqun quyruğu yerə çırpılarkən burnundan alov çıxdı və piyada olan 12 ekipaj üzvündən 9-u həlak oldu. Gəminin pəncə hissəsində hələ də qaz var idi, ona görə də arxa tərəfi çökən kimi o, yuxarıya doğru yönəlməyə davam etdi. Sərnişin göyərtələrinin arxasındakı kamera yan tərəfin içəriyə doğru çökməsi ilə alışdı və “Hindenburq” yazan qırmızı hərflər yay enərkən alovla silindi. Dirijablın gondol təkəri yerə toxundu və son bir qaz hüceyrəsi yandığından yayın bir az yuxarı qalxmasına səbəb oldu. Bu zaman gövdədəki parçanın çoxu da yanmışdı və yay nəhayət yerə çırpıldı. Hidrogen yanmağı bitirsə də, Hindenburqun dizel yanacağı daha bir neçə saat yandı. Bu fəlakət qarşısında, Hərbi Dəniz Qüvvələrinin dirijabl üçün desant dəstəsinə komandanlıq edən baş kiçik zabit Frederik J. “Bull” Tobin və qəzaya uğrayan Amerika hərbi dirijablından sağ qalan USS Shenandoah məşhur əmri qışqırdı: “Dəniz qüvvələrinin adamları. , Tez qalxın!!.” Fəlakətin ilk əlamətlərindən yayının yerə çırpılmasına qədər keçən vaxt 32, 34 və ya 37 saniyə olaraq bildirilir. Yanğın ilk dəfə başlayanda kinoxronika kameralarının heç biri dirijablın çəkilişini aparmadığından, başlanğıc vaxtını yalnız müxtəlif şahidlərin ifadələrindən və qəzanın ən uzun görüntülərinin müddətini təxmin etmək olar. NASA-nın Addison Bain tərəfindən edilən bir diqqətlə təhlil, qəza zamanı bəzi nöqtələrdə parça dərisi boyunca alovun ön yayılma sürətini təxminən 49 fut/s (15 m/s) verir ki, bu da ümumi məhvetmə müddəti təxminən 16 saniyə ilə nəticələnərdi
Dirijablın bəzi duralumin konstruksiyaları xilas edilib Almaniyaya göndərildi, burada təkrar emal edildi və Luftwaffe üçün hərbi təyyarələrin tikintisində istifadə edildi, LZ 127 Graf Zeppelin və LZ 130 Graf Zeppelin II çərçivələri hər ikisi 1940-cı ildə ləğv edildi.
Hinderburqda Həlak Olanlar
36 sərnişindən 13-ü və 61 ekipajdan 22-si daxil olmaqla, dirijablda olan 97 nəfərdən cəmi 35-i ölüb; sağ qalanların əksəriyyəti ciddi şəkildə yanıb. On sərnişin və 16 ekipaj üzvü qəza və ya yanğın zamanı həlak olub. Qurbanların əksəriyyəti yanaraq ölmüş, digərləri isə dirijabldan həddindən artıq hündürlükdən atlayaraq və ya tüstüdən nəfəs alması və ya dağıntıların düşməsi nəticəsində həlak olmuşdur. Digər altı ekipaj üzvü, üç sərnişin, və Allen Haqaman sonrakı saatlarda və ya günlərdə, əsasən də yanıqlar nəticəsində öldülər.
Ölən ekipaj üzvlərinin əksəriyyəti gəminin gövdəsinin içərisində idi, burada ya aydın bir qaçış yolu yox idi, ya da çoxu ölümdən xilas ola bilməyəcək qədər uzun müddət yanan havada asılı qalan gəminin burnuna yaxın idi. Ən azı birinin kamandan yıxılaraq öldüyü lentə alınsa da, kamandakı ekipajın əksəriyyəti yanğında öldü. Ölən sərnişinlərin əksəriyyəti sərnişin göyərtəsinin sağ tərəfində sıxışıb qalıb. Külək odu təkcə sancaq tərəfə sovurmadı, həm də yerə oturduqca gəmi də bir az sağ tərəfə yuvarlandı, gəminin həmin hissəsindəki yuxarı gövdənin çox hissəsi sancağın müşahidə pəncərələrindən bayıra çökdü və beləliklə, gəmini kəsdi. o tərəfdəki bir çox sərnişinin qaçmasına imkan vermədi.Vəziyyəti daha da pisləşdirmək üçün, sancaq sərnişin sahəsindən mərkəzi foyeyə aparan sürüşmə qapı və keçid pilləkənləri qəza zamanı tıxandı və həmin sərnişinləri sancaq tərəfdə daha da sıxışdırdı. Buna baxmayaraq, bəziləri sancaq sərnişin göyərtəsindən qaça bildi. Əksinə, gəminin liman tərəfində olan sərnişinlərin bir neçəsi istisna olmaqla, hamısı yanğından sağ çıxıb, bəziləri isə demək olar ki, xəsarət almadan xilas olub. Ən yaxşı yadda qalan dirijabl fəlakəti olsa da, ən pisi deyildi. Heliumla doldurulmuş ABŞ Hərbi Dəniz Qüvvələrinin kəşfiyyatçı dirijabl gəmisi USS Akron dörd il əvvəl, 4 aprel 1933-cü ildə Nyu Cersi sahillərində dənizdə qəzaya uğradığında iki dəfə çox (göyərtədə olan 76 nəfərdən 73-ü) həlak olmuşdu.
986 total views